Gillart!

Åh, vad härligt det är att ljuset har återvänt! Hästarna kan vara ute till sex på kvällen. Knappt något att mocka, inte så många höpåsar att göra, mjukt i marken, pigga och glada hästar. Ja, vad kan man mer begära?

Inte så mycket, jag känner mig nöjd! I onsdags longerade jag Alessio och jösses vilken fart han hade och vilka hopp och skutt och bakutsparkar han kan visa upp! Men tillslut lugnade han sig och travade runt fint och visade vilket härligt steg han har trots att han är B-ponny ;).

Rebel fick en tur i paddocken och det var verkligen härligt att rida där. Mjukt och bra underlag och han trampade på bra och jobbade fint. Åh, vad jag nöjd!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Det är så underbart med vädret och ljuset!!

Man kan ju göra någonting med hästarna igen!

Mina har kommit på att de går ut från vindskyddet och bajsar, jag behöver aldrig mocka längre. :-D

Kommentera här: