Back to business

Nu är vi hemma igen efter ett par underbara dagar med Charlotta i Hamburg. Denna gången tog vi flyget fram och tillbaka och det var ett smidigt sätt att resa. Vi bodde på ett hotell i stadsdelen Altona ;) och det var ett bra val. Både på grund av att det gick att ta tunnelbanan direkt dit från flygplatsen och att vi var i närheten av var Lotta bor.

Vi ägnade oss åt att umgås och fick möjligheten att träffa Noel som är Lottas pojkvän. En riktigt trevlig kille som vi lärde känna och hade väldigt trevligt med. Vi var och åt på restaurangen där Noel jobbar och där rekommenderar jag verkligen ett besök om ni har vägarna förbi Hamburg. På lördagen passade vi även på att spela biljard och till och med jag vann någon omgång. Det sämsta med hela besöket var att åka hem... Jag saknar verkligen Lotta trots att jag vet och ser hur bra hon trivs och har det. Men det vore väl konstigt om jag inte hade saknat henne!

Här hemma hade hästarna skött sig bra och Linda hade tagit väl hand om dem. Igår longerade jag Alessio och herregud vilka krumbukter och språng han kan. Han var mer i luften än på marken men lugnade sig till slut och kunde trava runt i ett lagom tempo. Docka fäller som tusan och jag drog av henne en massa päls med hjälp av ryktstenen.

Idag sköter Linda om pållarna och i det underbara vårvädret får Alessio gå ute täcke. Jag har också skickat iväg en beställning till Börjes tillsammans med Jonna och Ulla.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Låter som en härlig resa! Förstår om du saknar henne, men det är ju tur att hon trivs så bra.



Hihi, visst är det roligt med vårkänslor hos hästarna? :-)

Kommentera här: