Äntligen helg!

Oj, vad skönt med helg. Jag har inte orkat engagera mig så mycket i hästarna torsdag och fredag. De har fått den nödvändiga skötseln men inte mer.

Idag följde Juha med mig till stallet och han skötte "marktjänsten" medans jag motionerade Rebel och Alessio. Jag longerade Rebel som fick galoppera ordentligt och även den gamle gubben busade lite. Docka tog jag på regntäcke eftersom hon är lite frusen utav sig - idag är vädret riktigt grått och trist.

Alessio var på hugget idag kan man lugnt säga, han busade när jag tog in honom från hagen. Han till och med stegrade sig en gång. Skithäst! Men han fick iallafall bli tömkörd och skötte sig riktigt bra. Vi övade på att vända snett igenom, på att göra halt och att göra volter. Han fick även trava ganska mycket - bra att han är så liten så jag slipper springa så fort.

Idag blev det äntligen lite bilder och dagens fotomodell är den busiga och kaxiga herren Alessio Altona:





Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Det är ju så spännande när de är helt lugna en dag och nästa dag är de helt tokiga!

Man vet aldrig vad man möter i hagen.

Söt han är på bilderna. Praktiskt verkar det vara med liten häst. :-)



SV: Ja, men vad gör man inte för att få med sig båda hästarna? :-p Grimmer tror nog i varje fall att han har arab i sig! :-)

Kommentera här: