Lördag!

Nu är skolavslutningen avklarade och det återstår bara 3 arbetsdagar! Det skall bli riktigt skönt att vara ledig ett tag! Här hemma funderar vi på vad vi skall hitta på till midsommar. Med en sjuk häst kan man ju inte åka så långt men vi får väl se vad som händer.

Igår ringde jag veterinären och nu får jag gå ut på korta promenader med Rebel. Det är 5 - 10 min. pass som gäller och 3 -4 gånger om dagen. Idag tog vi en premiärtur och han tyckte det var jätteskönt och gnäggade och rullade sig i paddocken. Jag vågade inte gå ut i skogen med honom för han blev jättestor och stark så det känns bättre att traska runt i paddocken istället.



På eftermiddagen kom Pernilla och hon startade med Alessios inridning idag. Hon longerade honom med sadel och la tid på att lära känna honom. Sen hängde hon på honom och jag fick leda runt honom, efter det satt hon på honom när han stod still. Kan ni tänka er att Alessio skötte sig exemplariskt! Det var riktigt roligt att se honom sköta sig så bra. Imorgon fortsätter vi och om en månad räknar vi med att han går att rida i alla gångarter.

Skall försöka ta några bilder imorgon!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Vilken fin bild på Rebel! Härligt att du kan börja röra på honom lite.



Roligt att Alessio skötte sig så bra. Det kommer säkert inte bli några större problem med inridningen på honom!

Kommentera här: