Inridning och promenader

Alessio sköter sig över förväntan och nu har Pernilla ridit honom ett varv på volten i skritt medans jag ledde dem. Alessio reagerade inte alls. Han gick i och för sig väldigt försiktigt men det gick jättebra. Idag när jag kom ut så hade han slaktat sitt ena eksemtäcke, så det var bara att sätta på det andra och ta en lååååång promenad för att leta upp det trasiga. Som tur var hade han inte kliat sig något.



Rebel fick både igår och idag komma ut på två stycker 5 minuters promenader. Jonna var snäll och hjälpte mig att känna efter förhöjd puls i frambenen efter promenaden igår och hon tyckte det kändes bra. Rebel blir väldigt pigg så jag kommer att hålla mig i paddocken ett tag till! Han blir verkligen hingstig! Men det han tycker är härligast när han kommer ut är att få rulla sig.



Imorgon fortsätte Pernilla med Alessios inridning och jag har bara två dagar kvar att jobba :)

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Så duktig Alessio är!



Härligt för Rebel att få komma ut och rulla sig. :-)

Kommentera här: