Fortsatta framsteg

Alessio gör fortsatta framsteg och igår red Pernilla honom i paddocken. Först skrittade hon runt själv och sen longerade jag när hon skulle trava. Det gick som vanligt bra och i slutet när jag longerade dem så var det hon som skötte tempot och styrningen från ryggen. Det är verkligen roligt att se hur bra han sköter sig. Jag har även köpt en ny sadel till Alessio. Det blev en syntetsadel ifrån Hööks och den passade väldigt mycket bättre än Rebels sadel. Det bästa är att att de skickade med kopparjärn så man kan ändra storlek på den.
 
Rebel har gått i grussjukhage i en vecka nu och igår öppnade jag upp den så att den blev mycket större så att han kan röra sig mycket mer. På söndag skall jag släppa honom i gräshage en liten stund förhoppningsvis går det bra!
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Håller tummarna för att Rebel fortsätter repa sig i stadig takt och att han fixar lite bete :)

2 Natalie:

skriven

Oj, oj, oj vilken fantastiskt vacker kille han har blivit Alessio! Han är ju jättefin. Och så duktig! Jag är mycket imponerad av ert arbete.
Visst är det roligt när man har hästar som älskar allt man gör med dem?
Skönt för Rebel att få komma ut lite. Hoppas han blir bra snart.

SV: Ja det vore roligt om du kom och tittade i Svenljunga. Förstår om du satsar på inridningen. Du får ta med honom nästa år igen. Det är ju så roligt med premieringar.

Kommentera här: