Long time...

Jahaja, ibland springer tiden iväg och annat är viktigt i livet än att sitta och plita ned vad som händer! Det är väl inte så konstigt! Egentligen är det ganska bra, för då har man ju något att skriva om!
 
Juha har haft lite semester och vi firade den med att åka på vår årliga helg till High Chaparall med helahalva släkten! Det var kul som vanligt men jag sov förbannat dåligt och det har nog hängt i en vecka! Usch vad jag har varit trött! Men men resten av veckan gjorde vi bara små korta utflykter, gick på restaurang och annat mysigt. Naturligtvis besökte vi torsdagskväll med andra halvan av helahalva släkten och det var en toppenkväll. Det är väldigt väldigt trevligt när alla träffas och pratar!
 
Alessios inridning är klar och han går nu att rida i alla gångarter. Det är helt otroligt hur lättlärda hästar är, efter bara två, tre gånger förstod han galoppskänkeln! Han har verkligen skött sig utmärkt och är en go liten ponny! Nu letar vi bara någon liten ryttare som kan fortsätta hans utveckling, han älskar ju verkligen att jobba! Jag har satt ut annons på honom och har över 700 visningar på annonsen men ingen som har hört av sig! Så tråkigt! Men jag ger inte upp!
 
Rebel har fått flytta hem till Daim så att de två fångponnierna har sällskap av varandra nu på sommaren. Han är mycket piggare och fräschare. De går i en upptrampad vinterhage med lite gräs i och vi släpper dem på grönbete en timma om dagen. Han får 9kg hö minst varje dag och han behöver verkligen det. Jag tycker att det är svårt att hålla honom i hull men det är ju inte mycket näring i höet nu så.... Och man kan undra om bönderna lyckas få in något hö alls denna säsongen! Men det är riktigt roligt att se honom så pigg och glad!
 
Just nu längtar jag efter att åka till Lotta som vi gör om fjorton dagar! Det ser jag verkligen fram emot och jag längtar också efter att börja rida igen!!! Jag har bestämt mig för att Rebel bara skall gå i hagen och skrota hela juli ut, sen skall jag börja gå promenader med honom och sen börja med korta skrittpass. Men en stor häst och rida ordentligt på vore toppen... Ja, vi får se vad som händer!
 
En bild från Alessios sista inridningsdag!
 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Hoppas det dyker upp någon som vill låna Alessio! Han är ju en fantastisk liten ponny!
Det är roligt att de är så lättlärda i den åldern.

Skönt att Rebel har fått en kompis som han mår bra med. Det blir nog bra att låta honom gå i hagen i juli och sedan sätta igång honom.

Kommentera här: