Äntligen :)

Så kom den då! Värmen och solen och bara helt fantastiskt! Har verkligen passat på att fånga dagen, både igår och idag. Varit uppe tidigt och ridit och fixat med hästarna!
 
Jag och Alva är på lära känna stadiet och har nu i två dagar hållt oss i paddocken, med blandat resultat. Det kommer väl att ta ett tag innan jag vet hur jag skall få henne dit jag vill... Hon lägger tungan över bettet direkt när jag tränsar och det är ju mindre roligt... Jag tror jag tränsade om 50 gånger, drog åt nosgrimman ordentligt men det hjälpte ändå inte. Idag fick jag låna ett annat bett av Jonna men det hjälpte inte heller... Jag skall ringa ägaren och kolla upp problemet så får vi se vad jag skall göra.
 
Rebel och Daim har fått flytta till en annan hage som är väldigt nedbetad. Så nu ger vi dem bara lite hö på kvällen, när de kommer in. Förhoppningsvis klarar Rebel detta utan att bli dålig! Han hade också kliat sig så illa vid manken igår att det var skavsår men idag satte jag på honom flugtäcket så kanske inte insekterna retar honom så!
 
Alessio går mest i hagen och skrotar, han älskar verkligen att komma in en stund varje dag och vila sig lite. Jag har täcke på honom dygnet runt och smörjar och sprayar honom varje dag.
 
Inför första ridturen igår:
 
 
Våran sötnos!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att du kan rida igen! Hon ser fin ut Alva.
Och Alessio är ju jättegullig!
Grimmer höll också på så med tungan ett tag, men jag höjde upp bettet på sidostyckena så nu har han slutat med det.

Kommentera här: