Storm på ingång... igen!!!

Så trött på regn och blåst och grått och trist väder!!! Tror att man blir galen på det här. Jag skall aldrig mer klaga på 30 cm snö och 10 minusgrader (hoppas jag...).

Idag åkte jag tidigt till stallet för att kunna motionera hästarna innan stormen skulle anlända. Jag började med de vanliga stallsysslorna och sen tog jag och Ulla en fika. Det är alltid trevligt att sitta och babbla en stund. Vi bestämde oss för att rida ut en sväng tillsammans och tog en rejäl skrittrunda på 1,5 timma med mycket backar. Härligt! Det var även rätt okej väder under ridturen.

När vi kom tillbaka till stallet så hade jag en väldigt trött ponny som piggnade till när han fick ett äpple och var nöjd med att komma in i sin box och äta lite hösilage.

Sen var det Alessios tur och idag tömkörde jag honom. Jag var inte riktigt säker på om han kom ihåg något av det men det gick ganska bra. Jag valde att använda kapsonen för att jag har läst i min körbok att den är bäst att använda på unghästar. Men det fungerade inte riktigt. Jag forsätter nog att använda tränset. Han förstod inte riktigt med kapson och tömmarna gick så högt upp i ansiktet på honom så det irriterade nog honom också. Men han skötte sig ganska bra och det är bara att fortsätta jobba med honom.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Just nu känns det som att snö och massa minusgrader är den enda räddningen från allt detta elände! Man kan ju inte ens gå i hagarna, riktigt jobbigt!



Du hade tur som var ute på dagen! Jag hade också planerat en tur med Grimmer, men när jag slutade jobbet var det full storm... Ösregn som blev snö när man kom hem.

Jag hade också använt tränset om jag var du. Jag använder bara träns när jag gör något som har med körning att göra...



SV: Ja det är roligt när du bloggar, alltid roligt att läsa vad ni har för er.

Det var roligt men jobbigt att göra en årssammanfattning, tog ett par timmar...

2 Jenny:

skriven

Det här vädret alltså... vilken pärs! Samtidigt är jag glad att det inte är -15, en halvmeter snö OCH storm, men det hade ju gärna fått vara bara lite snö så att leran försvann men inte så mycket att tågen slutade gå och det blev jobbigt att ta sig fram... Det är väl aldrig lagom antar jag ;)



SV: Nä, hädanefter tänker jag i alla fall se till att hålla i henne mer när jag känner att hon är skuttig!



Dem får du gärna köpa :) Ska vi träffas och göra affär någon dag?

Kommentera här: