Såld!

Jag är verkligen såld på halmpellets! Det tar ca 5 minuter att mocka Rebels box mot kanske 15 - 20 minuter med kutterspån. Det är inget sorterande och inget skakande med grepen. När jag tar ett tag med grepen i pelletsen så faller allt igenom men skiten stannar på grepen. Pelletsen har nu efter några dagar finfördelats och är mer som sågspån. Det suger upp det blöta väldigt bra och blir bara en liten klick att slänga ut från bädden. Om någon som läser detta ens har en tanke på att byta till halmpellets så gör det! Du kommer inte att bli besviken!!!

Alessio har verkligen lugnat sig, i måndags tömkörde jag honom och idag har jag longerat honom. Han har uppfört sig exemplariskt och varit lugn och fin. Rebel har jag ridit i paddocken denna veckan eftersom det är mörkt när jag kommit till stallet - vi har mest skrittat eftersom det är ganska hårt i marken men det har gått bra. Docka har jag promenerat med och hon tycker nog att det är lagom motion.

Inser också att nu när jobbet har börjat igen så kommer jag inte att hinna skriva inlägg varje dag - jag kommer att skriva när jag hinner, men minst några gånger i veckan!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Låter ju kanon med halmpellets!



Så bra att Alessio varit lugnare nu...



Visst är det svårt att få tiden att räcka till att blogga när man jobbar och är hos hästarna, men man får försöka.

2 Jenny:

skriven

Det låter nästan för bra för att vara sant! Jag ska absolut testa det i framtiden :)

Kommentera här: