Irriterad!!!

Usch vad han är busig Alessio! Idag blev jag riktigt trött på hans fasoner. Han är riktig mysig att pyssla med i stallet och är alltid glad och positiv då. Han står jättesnällt uppbunden i stallgången och tycker om att bli borstad och grejade med. Han reagerar inte längre när man slänger på honom täcke, sadel eller något annat. Han är inte längre rädd för glanssprayet. Så visst har det gått framåt.

MEN, han är så himla jobbig att leda från hagen och in till stallet! Han är en riktig bomb och exploderar när man har tagit tre steg ur hagen. Naturligtvis blir jag arg och tillrättavisar honom men vad hjälper det? Jag kanske inte är tillräckligt hård... vad vet jag. Han skärper sig en tre fyra steg sen så börjar han småtrava och vill dra iväg. Ahhhhhhhhh!!!

Han började bröta så här för någon vecka sedan men jag tyckte att han var lite bättre igår men idag var han knäpp igen! Usch!!! Jag har även jobbat med honom denna veckan med både sadelvänjning, promenader, longering och tömkörning så det händer ju saker med honom. Men idag kändes det som vi var tillbaka på noll igen!!!

Fast söt är han iallafall!!

Kommentarer:

1 Nathalie.:

skriven

Han kanske behöver lite vila. När plutten börjar bli jobbig och motsträvig så brukar jag kolla i kalender och absolut varje gång så har jag grejat en hel del med honom senaste varje gång. Då brukar jag låta han vila helt i några veckor 2-3 och sen tar vi nya tag! Då brukar det man har gjort innan sjunkit in lite med:) men han kanske har vilat precis?

2 Jenny:

skriven

Ojoj, lillkillen alltså, när ska han lugna sig? Tycker det verkar konstigt att han är så brötig när han borde få rätt mycket stimulans i hagen när han har en kompis att röja runt med, men kanske behöver han något att aktivera huvudet med i boxen med? En tanke bara.

3 Natalie:

skriven

Ett litet tips bara, har du provat repgrimma?

En väldigt liten förändring som gör stooor skillnad, i varje fall på mina grabbar.



Visst är han söt Plutten, och det är ju fantastiskt att han inte är rädd för spray och täcken längre, det är ju riktigt bra jobbat!

Kommentera här: