Hästdag

Har bara hängt i stall idag. Det gillar jag! Började med att hänga hos mina hästar och göra de vanliga sysslorna och skura vattenhinkar och foderhinkar ordentligt. Jag skurade till och med mina lock! Sen tog jag ut Rebel på en skogstur och det blev både trav och galopp! Han är riktigt pigg och på tårna! Men jag har ju klippt honom ytterligare en gång och det trivs han toppen med! Jag klippte också hans man och svans. Så här tjusig blev han!



Alessio var mycket snällare att ta in idag. Jag tog bort haggrinden och han fick stå och vänta en bra stund innan han fick gå ut. Sen fick han göra halt flera gånger på väg mot stallet. Idag fick han ha sadel, träns och ländtäcke på sig, sen gick vi på promenad. Efter cirka 20m i paddocken kom det världens brall, han kom väl på att han hade sadel och ländtäcke på sig antar jag. Jag gick några varv i paddocken och sen en liten skogstur. Jag försökte även ta lite kort på honom men det gick så där... här får ni några exempel:






Docka och jag tog en skogspromenad i lugn och ro och jag tror hon tyckte det var mysigt!

Jag åkte sedan hem en sväng och åt lunch och sen bar det iväg till Sussa. Hon har bytt stall för ungefär ett halvår sedan och det är ju intressant att se hur andra har det. Det var väldigt mysigt och många boxar. Men de var uppdelade i tre olika stall så det kändes inte som om det var så många. De hade ett fantastiskt fint ridhus 20x60m det var ljust och fint med bra underlag! Både Sussa och Fidde mådde bra och det var väldigt trevligt att få hälsa på!

Fidde och Sussa




Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Rebel är en sådan stilig herre!



Kul bilder på Alessio, ungefär så där brukar bilderna på Ganti också bli ;) Somliga har svårt för att stå still och posera.

2 Natalie:

skriven

Tjusig kille den där Rebel! Roligt att han är pigg.

Alessio är ju så söt! Tror nog Grimmer saknar sin lille buskompis...

Kommentera här: