Besök

I morgon kommer en tjej som Jonna känner och skall kolla om hon vill hjälpa mig med hästarna. Jag vet vem hon är och jag tror säkert att det kommer att fungera kanonbra. Det som jag känner är ju att det kan vara lite mycket att som ensam fixa för alla tre hästarna men hon är ju en hästvan tjej så hon vet vad som krävs!

I helgen har vi tagit det väldigt lugnt. Faktiskt bara gjort det där man måste, varit i stallet, handlat och vilat. Skönt med en sån helg emellanåt. Nästa helg är det 30 - års kalas och eventuellt kanske vi skall gå och lyssna på E-type på Grand. Får väl se vad man orkar med efter veckans jobb.

Jag har även börjat fundera på Gbg Horse Show och jag kommer att åka på torsdagen. Jag får väl åka själv men det gör mig inte så mycket, tycker det är rätt skönt att gå på mässan i lugn och ro. Skall bli spännande och se allt igen.

Idag hade vi finbesök i stallet och Docka fick vara ponnyridningshäst ;) Vilket hon väl tyckte var så där och sparkade bakut vid ett tillfälle - den lilla busmajan. Men hon la sig inte ner och rullade sig iallafall.

Nu skall jag titta på ponnyakuten och förundras över alla galningar...

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Hoppas denna tjej blir bra och att hon vill stanna länge så du har någon som du kan lite på att kan avlasta dig.



Jag funderar också på att åka på torsdagen (också själv i så fall), dock bara på mässan och inte på själva showen,men det kanske var vad du tänkt med? Vi kanske kan göra sällskap? :)

2 Natalie:

skriven

Hoppas verkligen att det blir bra med denna tjejen. Man behöver lite avlastning! Så söt hon är lilla docka! :-)



SV: Nej jag tror inte det är någon ful ovana han börjat med. Hade det varit det hade han bara "surat" nu är det mer så att han anfaller och då måste något vara fel. Svårt att veta vad de tänker, men han har aldrig visat andra tecken på att selen skulle göra ont, men jag ska ta ur någon som kollar på honom.

Kommentera här: