Bättre!

Idag tog jag och Juha en skogspromenad med Alessio. Det gick förvånansvärt bra :) han skötte sig faktist helt okej. Visst busade han lite men inte alls på samma sätt som igår. Det känns riktigt bra att jag tog ut Alessio på en skogspromenad idag och att han verkligen gick snällt.

Idag bestämde jag mig också för att jag skall testa att ha pelletsströ till Rebel i stället för kutterspån. Jag får lägga sån tid på att mocka hans box varje dag att jag blir galen ;). Ulla och Jonna använder det till sina hästar och det verkar lättmockat så jag tänker testa det fram till sommaren och se vad jag tycker. Om jag tycker att det är bra inom den närmaste månaden så får naturligtvis Docka ha det också. Men först måste jag använda det spånet jag har till henne. Hon rör dessutom inte till det i boxen lika mycket som Rebel.

För övrigt har det varit en vacker dag med härligt väder och hästarna kunde vara ute lite längre idag. Fast Rebel ville förstås komma in så fort han såg mig



Håller tummarna att Alessio skötte sig någorlunda när Ulla tog in honom!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Vilken tur att han var lite lugnare idag, det lilla yrvädret!

Jag är också sugen på att testa pellets, du får skriva ett utlåtande sedan om du börjar köra på det så kanske jag också kommer mig för :)

2 Natalie:

skriven

Jag har också hört att pellets ska vara lättmockat så det är ju värt ett försök.

Kutterspån tycker jag är rätt besvärligt att mocka i.

Roligt att Alessio skötte sig bra, jag känner igen det där "varannan dag beteendet"...

Haha, antar att man får leva med det när man har unghästar. ;-)

Kommentera här: