Aj!!!

Usch, idag är jag sur!!!

Snubblade på nån lerknöl i hagen och ramlade raklång! Slog i knäet så det gjorde hur ont som helst! Aj Aj Aj! Sen när jag kom hem hade Selma rivit ner en blomkruka och det var jord i hela (nåja i ena hörnet av) vardagsrummet. Då var jag ju tvungen att dra fram dammsugaren och jag som har så j-vla ont i knät! Skitdag!

Aj!
Aj!
Aj!

Men iallafall så har hovis varit ute och skott Rebel och raspat till de två andras hovar. Det är alltid skönt att få det gjort och det behövdes verkligen.

Annars borstade jag dem och satte på Rebel ett tjockare täcke. Jag skall nog åka och köpa ett lite tjockare täcke till Alessio också, eftersom det skall bli ännu kallare! Fast som Jonna sa så rör han sig mycket i hagen och pälsen har även växt ut en del så han kanske inte fryser.

Skitdag! :(

Iallafall gav hovis mig en tanke om att motionera hästar - hellre ofta och korta stunder än sällan och länge ;) ;)


Förra årets bild på Selma som tvingade mig att ta fram dammsugaren :(

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Usch då, vilken jobbig dag! Men det går nog över snart. ;-)



SV: Du får läsa på bloggen om hur det gick...

2 Jenny:

skriven

Katten ser kaxig ut, precis som en sådan som häver ner blomkrukor... Hoppas knäet känns bättre nu!

Kommentera här: