Sportlov :)

Tänk att man lyckas pricka in lite ledighet när vädret visar sig från sin bästa sida! Det är helt otroligt.

Idag tog jag och Ulla en runda i skogen och det var helt underbart. Jag tog ett lite skarpare bett på Rebel för jag tänkte att han kanske blir jättepigg och busig. Men han skötte sig exemplariskt och verkade hur nöjd som helst.

Ulla och Jonna hade sett Rebel äta bajs igår - usch! Jag har läst lite om det och antingen gör de det för att återställa tarmfloran eller så är det proteinbrist eller brist på stråfoder. Han har inga som helst problem med magen och han får lika mycket mat som han alltid har fått och är jättefin i hullet. Jag tänker att det kanske är proteinbrist men inte av det hösilaget vi har nu - det är ju kanon, men han kanske lider av förra årets brist på mat? Men jag såg honom äta bajs idag också så jag ger honom lite lusern så får vi se om det blir bättre. Inte gott att äta bajs :(.

Idag bestämde jag mig för att longera Alessio med sadeln. Han har ju haft sadel på sig flera gånger och vi har varit ute och promenerat när han har haft den på sig och då har det gått bra. Men idag både travade han och galopperade han och det gick hur bra som helst! Han brydde sig inte alls. Jag blev verkligen imponerad!

Lite gamla bilder som passar ihop med dagens rader :)

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Härligt med en ridtur i det fina vädret! Så duktig Alessio är då! :-)

Det där med att äta bajs är ju konstigt. Grimmer gör också det ibland. Och jag är helt säker på att han inte har någon vitaminbrist och inte heller brist på grovfoder. Igår åt han lite bajs och sedan kissade han på det, så jag antar att det bara är något konstigt beteende?



SV: Jo, men jag tänker ju lite att man kanske skulle sko honom när han inte äter smärtstillande. Nu är han ju inte halt så hur ska jag annars veta om skor hjälper eller inte?

Sen är det ju inte bara Grimmer som ska må bra. Jag tänker på stackars Turbin som kommer bli skadad när de leker om Grimmer har skor...

2 Anonym:

skriven

Det är för fällningens skull. de behöver B- vitamin och så foderjäst. speciellt jäst. de gör det för fällningen och den nya pälssättningen tar så mkt.goggla på detta så får du se . det är alltså en brist.

Kommentera här: