Ofrivillig avsittning!

Igår lyckades jag med något jag inte gjort på flera, flera år. Jag ramlade av! Eller ja, Rebel halkade (tror jag) och gled omkull och då hade jag ju inte så mycket val annat än att se till att inte mitt ben hamnade under honom. Men ingen skada skedd. Vi reste oss upp och Rebel knatade iväg mot stallet så jag fick vackert promenera tillbaka. Fast vi var inte många meter från stallet så det gick bra.

Idag tar jag det lugnt. Jag känner mig inte riktigt hundra pga feber och ont i lederna. Jag har varit och fixat i stallet men orkade inte rida eller motionera hästarna. Om jag tar det lugnt idag så orkar jag säkert mer imorgon.

Jag tog även tipset jag fick av en bloggläsare (vet inte vem??) och har nu köpt foderjäst till Rebel. Det skall tydligen fungera. Jag borde ju ha börjat ge honom B-vitamin men tycker inte han kommit igång så mycket med fällningen än, men å andra sidan är han ju klippt så då märker man det inte lika  tydligt.

Sen är det nåt spännande på G med Alessio men jag berättar inget än - ska diskutera med Lotta först!

Nu skall jag sova några timmar så jag blir frisk!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Ojdå, det är sånt som händer. Tur att det gick bra i varje fall, men det är ju lite surt att gå hem. :-p

Spännande med Alessio, nu blev jag nyfiken!



SV:Jo man får vara försiktig. Men de är ju snälla som tur är, de förstår nog inte riktigt hur starka de är bara.

Ja det går riktigt bra med Turbin nu, det är roligt!

2 Sussa:

skriven

Du behöver inte köpa ngn dyr foderjäst det går bra med vanligt bakjäst som knappt kostar 1 kr. Samma funktion. Blanda ut ett halvt paket i lite betfor.

Kommentera här: