Ja, jag lever...

Nu mår jag bra igen och känner att orken har återvänt. Det kan också bero på det vackra vädret vi har fått. Man får verkligen vårkänning. Men det känns väl lite tidigt med vår i februari? Ja, inte mig emot - vi hade trots allt en regning och mörk höst/vinter så det här soliga vädret är mer än välkommet!

I fredags var jag och Sussa på Scandinavium och gick några timmar på mässan och sen kollade vi på hoppningarna på kvällen. Vi hade kanontrevligt och jag tycker att mässan var bra i år. Visserligen mycket märkessaker och dyrt men man kunde även hitta några fynd. Jag shoppade B-vitaminer, benskydd till Alessio och en ryktväska. Jag vann också en T-shirt eftersom jag var med i en tävling på ett av försäkringsbolagen. Fast något roligt som hände var att Sussa lyckades fånga buketten som Christian Ahlmann vann i första klassen vi såg! Det var en riktigt fin bukett som doftade ljuvligt!

På lördagen väcktes jag av att Ulla ringde och sa att Alessio var ovillig att gå och rörde sig dåligt på fram. Hjälpes!!!! Fång, tänkte jag direkt! Men då borde jag väl ha märkt något??? I alla fall så åkte vi ut till stallet och där stog den lilla plutten i sjukhagen och rörde sig väldigt ovilligt. Jag tog av honom täcket och ledde honom fram och tillbaka och såg att det var höger fram som han var halt på. Jag tog in honom i stallet och min tanke var kanske en hovböld. Men jag slog på undersidan av hoven och Alessio reagerade inte mer än att han bet sig själv i knäet - knäppis! Jag tryckte honom på bogen och AJ AJ AJ!!! Där har han fått en rejäl spark - och var lite svullen! Stackarn. Han har gått med Rebel och Docka de sista dagarna och har väl retat gamlingarna så de har tröttnat på honom!

Igår kväll var vi ute och tittade till honom och jag gick några varv med honom i paddocken. Han blir snabbt mycket rörligare när han skrittat ett tag. Förhoppningsvis så går det snabbt över. Idag skall jag ta mig en ridtur i det vackra vädret och gosa med mina hästar!

Ett långt inlägg utan bilder men det kanske blir några fina bilder idag :)

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Låter som ni hade det riktigt trevligt på mässan och Scandinavium! :-)



Ojdå, stackars Alessio. Men så kan det gå om man inte sköter sig! :-p Hoppas han blir bättre snart!

Kommentera här: