Inte så dumt!

Igår hade jag besök av min kompis Sussa och äntligen fick vi tummen ur och bokade biljetter till Gbg horse show. Vi skall se fredagens kvällshoppningar och gå på mässan på eftermiddagen. Vi satt länge och babblade och det är så roligt när vi ses. Jag och Sussa har hängt ihop i många år nu och har haft våra hästar i samma stall i många år. Vi har haft väldigt mycket roligt ihop och vi vet vad vi har varandra. Det är en styrka att veta att man har varandra i alla lägen - för så är det faktiskt! Vi ställer upp på varandra. Naturligtvis saknar jag att inte stå i samma stall som Sussa och det skulle vara toppen att ha varandra igen. Men men livet är som det är och vi har varandra ändå!

Nästa vecka kommer Juha att börja pendla igen och det ska bli skönt att ha honom hemma på veckorna igen! Det blir verkligen tyst och tomt här hemma OCH tråkigt!!!

Det har varit kallt de sista dagarna och det har väl inte direkt inbjudit till att rida eller göra något med hästarna. Det har blåst en kall nordanvind som har gjort att det känts galet kallt. Idag när jag kom ut till stallet var det inte så isande kallt och det var runt 6 minusgrader. Så jag har tagit en promenad med både Docka och Alessio i paddocken. Mest för att kolla om de halkade - innan snön kom så frös det och det bildades en del is i paddocken. Men idag när jag testade så var det inte direkt halt. Så efter promenaderna med de små, tog jag mig en kort skrittur med Rebel i paddocken. Det gick utan problem och det känns toppen att kunna rida där på veckorna.

En vinterbild på Docka från förra vintern!




Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

SV: Jag hoppas det, men godkänner de inte att jag skickar in det som det är trots att han är nån månad äldre så ser det inte ljust ut :/ Tack för erbjudandet, man vet aldrig om det kan behövas!



OK, hoppas fredagen bjuder på en trevlig "föreställning", själv tror jag att jag får med mig sambon på torsdag så jag slipper gå själv :)

2 Natalie:

skriven

Trevligt att du bokat horseshowen! Jag tror inte jag ska titta på några föreställningar. Tänkte åka på mässan bara, men nu vet jag inte om det blir något med det heller. Jag kan liksom inte köpa så mycket längre...

Ja visst är det kallt och omotiverande väder just nu? Imorse när jag gav hästarna mat var det -16, trodde faktiskt att jag skulle frysa ihjäl!

Den bilden på Docka känner jag igen! :-D Söt vit ponny i snön!



SV: Tack så oerhört mycket för ditt stöd! Det känns bra att veta att jag kan höra av mig om det är något. Tänk så bra vänner man kan hitta genom att stå i samma stall en period! :-)

Kommentera här: