Veckorna går fort!

Oj, vad tiden springer iväg, hinner knappt sitta ner och tänka efter vad som händer i livet. Men sån är väl våren!

Allt är iallafall bra med både oss och hästarna. Docka är fortfarande hos min kompis och hon har det bra och lever livets glada dagar.

Rebel och Alessio har haft en ganska lugn vecka med skritturer i skogen för Rebel och lite tömkörning och longering för Alessio. Tyvärr har jag inte hunnit med att löshoppa något mera. Jag hade tänkt göra det i fredags men vädret var inte det allra bästa och då tappar jag lusten. Idag plockas löshoppningsbanan bort och då får jag vänta tills nästa gång. Men det är bara bra för jag är verkligen sugen på ett dressyrpass med Rebel i paddocken.

Jag har blivit riktigt sugen på att rida "ordentligt" ja, ni vet så där så man verkligen har ett mål med sin ridning! Men det är väl bara mina egna tankar som sätter stopp. Jag vill ut och träna, tävla och allt möjligt men i slutändan så gör jag bara det vanliga. Men jag skall försöka att bli lite mer kreativ i mitt hästande och komma framåt, speciellt med Alessio. Visserligen kan jag ju inte rida honom men man kan arbeta dem mycket från marken och det är han ju mogen för nu. Alessio är ju också en häst som verkligen älskar att jobba och lära sig nya saker så det gäller att passa på!

Igår var vi i Herrljunga och sålde hästsaker på en loppis de har där. Vi fick sålt en del och skall även åka dit nästa månad. Det är skönt att bli av med lite saker man har liggande och som aldrig används.

Idag är jag hästledig och strax skall vi åka på kalas. Skön söndag på er allihopa!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Så roligt att du har fått energi att jobba med hästarna. Klart att du ska arbeta Alessio från marken, nu det sista har jag tömkört Grimmer mycket och det är en fantastisk träningsform på alla sätt.

Kan tänka mig att Alessio är en sån som gärna lär sig nya saker och behöver lära sig nya saker för att tycka att det är roligt.

2 Nette:

skriven

Kul att det går framåt med A. Vi får komma och hälsa på er snart. Det skulle vara roligt att träffa er och hästarna igen.

Kommentera här: