Vår på ingång!

Nu känns det äntligen som om våren är på ingång. Ljumna vindar och en skinande sol.

Idag tog jag och Rebel en tur i paddocken. Som var nyharvad och fin. Egentligen får jag lite dåligt samvete när jag rider i en alldeles nyharvad paddock... konstigt att man känner så, men det är precis som om man förstör något. Ja ja, det blev en halvtimmas skritt, trav och galopp och Rebel kändes med på noterna.



Fast han ser lite halvsömning ut på bilden så gick det riktigt bra tycker jag. Efter passet tog vi en skrittur ut och njöt av utsikten och det underbara solskenet.



Alessio var kvar i hagen när jag red och det går utmärkt. Visserligen så är det hästar i hagarna runt omkring honom men ändå tycker jag att det är bra gjort.



Suddig bild, eftersom han var så långt bort i hagen så zoomade jag... :(

Efter ridturen var det bara att släppa ut Rebel igen och alla stallsysslor var fixade för idag skötte Juha det. Tack!





Ännu en härlig dag i stallet!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Han är jättefin på bilderna Rebel!

Bra av Alessio att vara ensam, det är inte helt lätt!



Haha, du får väl lära Rebel att dra en harv då så du kan göra snyggt efter dig! ;-)

Härligt nu när man kan vara ute i vädret.

Kommentera här: