Positiv stallkänsla

Måste verkligen berätta att idag var en härlig dag i stallet. Det är kanonskönt att inte behöva stressa, utan känna att man har tid att pyssla och greja med sina hästar. Sen att man har trevliga och roliga stallkompisar gör ju inte saken sämre precis ;).

Idag skrittade jag och Ulla ut på våra pållar och Kristin som skall promenara med Shakira ett tag följde med. Vi hade en härlig tur med mycket skratt och prat. Det är verkligen avkoppling - tror att jag skrivit det förr - men det tål att upprepas. Verkligen en mysig tur.

När vi kom tillbaka till stallet tog jag ut Alessio och Kristin fick äran att hänga på honom. Det gick toppen och vi gick ett varv på volten i paddocken och Alessio skötte sig finfint. Efter det så longerade jag honom en stund och det är verkligen underbart attt se hur bra han tar rösthjälperna. Det blir nog något bra av honom också!

Liten är på väg att bli stor!



Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Underbar känsla att ha gott om tid och pyssla. Jag kan vara hos hästarna hur länge som helst om tiden finns!



Visst är det härligt att vara ute och skritta, som du skriver, verkligen avslappnande!



Han är ju en så mysig individ Alessio. Klart det blir en bra ponny av honom också, han har alla förutsättningar. :-)

2 Jenny:

skriven

Nämen åh, vilket litet pyre han var! Tänk vad tiden går fort...

3 Natalie:

skriven

SV: Jag har haft Iams tidigare, det är väl i samma klass som Royal Canin ungefär...

Nu ska han ju äta Royal Canins veterinärfoder eller vad det nu kallas.

Håller med om att det blir "billigare" i längde att köpa dyrare foder.

Men jag ska åka upp med honom igen, han kan inte kissa nu igen!

Kommentera här: