Hästledig

Idag är jag hästledig, för min medryttare tar hand om bästa ponnyerna idag. Det passar ju bra när det är sista dagen på lovet, tänkte sätta lite fart och planera lite skolarbete inför de sista veckorna innan sommarlovet.

Igår var vi på kalas och firade Emmi som fyllde 3 år. Innan dess var jag i stallet och tog en sväng i skogen på Rebel. Han tyckte det var skönt att komma ut och sträcka på sig lite. Jag tog mig även i kragen och skurade deras foderhinkar ordentligt.

Nästa helg skall jag följa med min syster till Herrljunga parken och sälja hästgrejor på en loppis där. Jag får väl se om jag säljer något men idag har jag iallafall röjt lite i källaren och plockat fram en hel del saker som jag skall sälja. Jag tar med täcken, transportskydd, benskydd, träns, tyglar, sadelgjordar, grimmor och lite annat smått och gott. Några saker funderar jag på om jag skall sälja eller inte... Jag har till exempel ett flugtäcke som jag köpte för flera år sedan och som fortfarande ligger i förpackningen. Det kan ju vara bra att ha ;).

Idag skall vi till Alexandra och fika för hon fyller år!

Ha en skön söndag allihopa!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Haha, "bra att ha" ;) Jag är faktiskt rätt bra på att sälja sådant som inte behövs, en egenskap jag är stolt över :p

2 Natalie:

skriven

Oj, bra att du säljer gamla saker. Jag är jättedålig på det, jag bara sparar allt. Man vet ju inte när det kan komma till användning (aldrig).



Härligt att du har hittat en bra medryttare! :-)



SV: Ja visst var det härliga bilder. Speglar verkligheten!



Självklart kan jag hjälpa dig med Alessio, men jag vet inte när, var och hur vi ska lägga upp det? Men jag hjälper gärna till! :-)

Kommentera här: