Sovit gott

Vaknade kl. 10.00 idag! Herregud! Jag har sovit i elva timmar eller nåt! Det var skönt! Vi tog det lite lugnt här hemma på förmiddagen men sen åkte vi och handlade lite och Juha var duktig och tvättade bilen och dammsög den! Det behövdes verkligen!

Jag åkte till stallet vid 14-tiden för då skulle Linda komma och testa om hon hon kunde tänka mig att hjälpa mig med hästarna en dag i veckan. En jättemysig tjej som efter ridturen på Rebel bestämde sig för att hjälpa mig varje tisdag. Det blir bra eftersom jag jobbar sent då!

Alessio var så härlig för han kommer i full galopp när jag ropar på honom i hagen, gulleplutt! Men blir alldeles alldels lycklig av det! Idag stog det tömkörning på schemat och det gick hur bra som helst. Han är riktigt styrbar och skrittar runt lugnt och fint i paddocken! Snart kanske jag vågar mig ut på en tömkörningsrunda i skogen.

Docka fick köra runt några barn i sulkyn idag - ja i Ullas vagn. Ulla lånade Docka till uppgiften och hon skötte sig kanonbra. Efter körningen så klippte jag Docka på halsen. Hon var väl inte direkt förtjust i det och det kanske beror på att det inte blev särskilt snyggt... men sällsynt! Nu väntar jag bara på att klippa Rebel men det får vänta för han fäller fortfarande sommarpäls.

Kanske en av de sämsta bilder jag har tagit! Men eftersom den visar min dåliga klippning och att jag verkligen klippt Docka så lägger jag upp den ändå! :) Fast faktiskt tror jag att andra sidan blev snyggare... men om några dagar ser det mycket bättre ut! (tror jag iallafall)

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Ibland behöver man sova ut ordentligt!



Det är jättekul att höra att Alessios träning går framåt, han verkar duktig.



Så dåligt klippt var det inte! Vänta bara tills du får se Rósas klippning (nästa vecka) ;)

Kommentera här: