Promenad

Idag började vi dagen med en shoppingrunda i Knalleland och jag köpte mig ett par nya ridbyxor på Myone. Väldigt nöjd med dem faktiskt.



Helskodda i blått och bekväma. Passade bra till Rebels blå schabrack som han hade idag när vi red lite dressyr på banan. Det gick faktiskt riktigt bra och det är så skönt att ha en paddock.

Alessio smörjade jag med den lindrande krämen idag eftersom vi tvättade han med mirakelshampoot igår ;). Det lossnar massa flagor ifrån manen nu och det ser jag som positivt. Förhoppningsvis försvinner alla knott i kylan nu så att han blir bättre. Efter borstning av Alessio gick vi ut en promenad med honom. Det gick väldigt bra och han busade ingenting utan gick på ordentligt. En härlig dag i stallet. Jag har också läst på lite i vår unghästbok och kommit fram till att nu är det lite mer jobb med Alessio som gäller. Han skall arbetas med 3 - 4 dagar i veckan och sen få en lite längre vila i vinter. Jag har tänkt mig följande plan: tömkörning 1 gång/vecka, promenad 2 gånger/vecka, longering 1 gång varannan vecka och även börja vänja honom vid sadel. Jag hoppas också att jag kan komma iväg på löshoppning 1 gång i månaden. Det skall förhoppningsvis bli det på Tämta så vi kan åka dit.

Dagens bilder:

Rebel i hagen efter ridturen, han ville inte alls gå ut igen...



Fin fläta va? ;)


Alessio och gänget



Förresten är det en som har hört av sig och kan tänka sig att byta min sadel mot en sulky. Men naturligtvis bor personen i Växjö... men vi kanske kan mötas på halva vägen... Får väl se vad vi kommer fram till. De skulle iallafall skicka bilder.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Haha, jag såg ingen fläta... ;-)



Växjö är ju inte så långt bort... Det går ju på ett par timmar.



SV: Ja man blir så glad när allt fungerar, då får man lite lön för all tid man lagt ner. Absolut ska jag höra av mig i så fall. Det blir fortsättningskurs i december, men det kanske är bra om man gått grundkursen först... Körsektion låter spännande!

Kommentera här: