Longering och promenad!

Idag har jag börjat jobba igen och har återvänt till världen. Det känns härligt.

Efter en bra dag på jobbet, åkte jag ut till hästarna. Mockade och fixade! Härligt att Rebel sover inne på nätterna nu och han var mycket bättre humör idag. Jag borstade och borstade och borstade honom men han blir inte riktigt ren längre - nu SKA han badas till helgen!!!! När jag pysslat färdigt med honom så longerade jag honom. Det gick bra och han tycker väl egentligen inte att det är världens roligaste grej. Efter jag var klar släppte jag ut honom och Shakira igen men det gillade han inte. Ni skulle sett var sur han blev... Men jag lovade att han skulle få komma in till natten så han gick med på det men under protest!

Dagens bild på smutsgrisen....



När jag hade släppt ut dem så hämtade jag in Docka. Oj, vad hon tyckte det var skönt att komma in och bli ompysslad! Hon somnade när jag borstade och hon är minst lika smutsig som Rebel så det blir bad för henne till helgen också. När jag hade pysslat klart så gick vi på en lite promenad. Bredvid vägen en bit från stallet står det ett äppleträd och det låg några äpplen på vägen - det var gott tyckte Docka. Sen fick hon gå ut i hagen till sina kompisar. En nöjd Docka var det sen iallafall.

Nu väntar jag spänt på att Lotta skall höra av sig så vi får veta om hon hittat nåt boende eller inte... Jag håller tummarna!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Ibland är jag glad över att inte ha någon skimmel ;) men de är himla fina, dina vita :)

Kommentera här: