Igår var det fredag

Igår var jag i stallet och började med att pyssla med Docka. Hon tycker om att komma in och bli borstad och att få stå i boxen en stund och vila. Jag longerade henne en stund och igår var hon jätteduktig och jobbade på. Hon är mysig lilla Docka.

Rebel tog jag ut på en härlig skogstur med både trav och galopp. En härlig ridtur i perfekt väder. Efter det släppte jag ut honom i hagen igen och då rullar han sig i den enda lerfläcken som finns i hela hagen... suck!!! Men idag ska de få bada båda två och bli av med all smuts.

Jag håller också tummarna för Lotta nere i Tyskland som letar efter nytt boende. Jag hoppas verkligen hon hittar ett så hon kan stanna kvar.

Nu är det dags att åka iväg till stallet och fika med Jeanette (min medryttare) och bada hästarna.

Kommentera här: