Gillar när allt bara ordnar sig...

Idag är jag hästledig för mina medryttare hjälper mig med hästarna. Rätt skönt eftersom jag inte är hemma förrän efter fem på tisdagar.

Igår åkte jag ut till stallet och då hade Ulla fixat så vi kunde hämta hö hos en granne. Vi kan ju inte öppna de stora hösliagebalarna än och jag öppnade den sista lilla balen i söndags. Vi åkte iväg och lastade transporten full och sen tillbaka till stallet. Det är så skönt när saker bara fixar sig! Höet är på plats och det är bra. Rebel måste ju ha lite mat när han står inne på nätterna och så mycket bete finns det inte längre.

Efter höhämtningen tyckte Ulla att vi skulle rida ut en sväng och visst var jag trött men eftersom det blir full fart i helgen så var det lika bra. Vi tog en lugn tur och hästarna tyckte det var skönt att komma ut.

Jag längtar till söndag - för då ska vi hämta hem Alessio! Jag har inte träffat den lilla busponnyn på en månad! ÅH, vad det skall bli roligt att se honom igen. Jag har också pratat med Lottas kusin Jenny och vi får överta hennes gamla hoppsadel. Den blir toppen att ha till Docka och till Alessio. Tack snälla Jenny! Därför gör jag ett nytt försök med att sälja min dressyrsadel, tips gärna om den eller om du själv är intresserad!

Det är en Bates Caprilli. Den är 17 tum och har smal bom. Välvårdad och hel! Jag har tänkt mig runt 2500 kr men billigare vid snabb affär.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Jag har precis sålt min dressyrsadel! :-) Kom på att det inte är något för mig längre... Några helger på High Chaparral och knoppade manar och vita benlindor är helt bortblåst! ;-)

Lycka till med att hämta Alessio!

Kommentera här: