Veckan som gått..

Redan helg igen, jösses vad veckan har gått fort fram! Jobbet tar sin tid, hästarna sin och sen dyker jag ner i soffan här hemma och kollar runt lite på Internet sen somnar jag gött. Jag har iallafall insett att jag nog inte kommer att hinna blogga så mycket på veckorna utan skriver en sammanfattning på helgen!

Det är en tjej som numera hjälper mig med hästarna varje tisdag och det är toppen! En jättego tjej som är lugn och försiktig.

I veckan har jag promenerat med Docka och Alessio. Tränat Alessio med sadeln och även longerat Docka. Rebel har jag också longerat. Idag har Jeanette och barnen hjälpt mig med hästarna och det gick bra förutom att Docka slängde av sin lilla ryttare i lingonriset när hon surade och inte fick gå först. Jag har fyllt på spånförrådet och köpt B-vitamin, för jag hittade det i pelletsform på Gabrielssons i Ljurhalla och blev toppenglad! Då slipper man sölet med det i flytande form. Jag har också shoppat lite andra saker, var en sväng på Hööks i veckan och idag var vi på Myone.

Benskydd till Alessio - har tänkt börja löshoppa honom och han skall ju också vänja sig vid att ha det. Jag hoppas att de passar men mindre storlekar fanns inte...



Rosa borstar till Docka som uppskattades mycket av hennes lilla ryttare, mycket bättre att borsta med!




En sadelgjord till Docka och Alessios sadel - den jag hade var alldeles för lång!



Allt detta inhandlades på Hööks! Faktiskt riktigt nöjd med mina inköp! Idag åkte vi till MyOne för att handla kattmat och då passade jag på att köpa ett par nya boots till Rebel - de jag köpte i somras är för små och passar Docka bättre! Jag hittade även billiga benreflexer! Två par för 29 kr.

Jag köpte de svarta till Rebel!



Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Oj så mycket bra saker du har köpt! Hoppas allt passar. Så busig hon är lilla Docka.



SV: Tack!

Kommentera här: