Ser fram emot...

Jag ser fram emot nästa helg för då är det hästmässa här i Borås! Jag var där förra året och tyckte faktiskt att det var helt okej. Jag har hört flera som tyckt att det varit lite litet och så där. Det som jag tyckte var tråkigt var att t.ex. Hööks hade med sig Back On Track, bara! Jag tycker att hyr man en monterplats kan man ta med sig ordentligt med saker att sälja för jag tror att de flesta av oss hästfolk går på mässor för att fynda. Sen är det lätt att jämföra hästmässan här i Borås och den som är i Göteborg under Gothenburg Horse Show. Men det är ju en väldig skillnad på plats, antal besökare och kanske även typen av mässa. Här i Borås är det en hel del föreläsningar och uppvisningar, det är nog det som är tänkt att dra besökarna. Inte vet jag om jag har rätt men jag antar det... Kolla gärna in deras hemsida! http://hastmassan.se/

Idag åkte Juha med till stallet och han är alltid så snäll och mockar alla boxarna :). Jag gör i ordning deras mat och fixar med det där runt omkring. Idag badade jag Alessio igen med hans eksemschampo och det gick helt okej, sen medans schampoot verkade tömkörde jag honom - han lyssnar bra på alla hjälperna och skrittar på fint i paddocken. Som vanligt riktigt duktig. De vita fick vila idag eftersom J och gänget red dem igår.

Så här hittade jag Alessio i hagen idag:









Inte okej!! Men det är fortfarande massor av knott och flugor. Så han kommer väl att fortsätta att klia sig...

Lite bilder från dagens tömkörning:





Duktig han är, vår lilla plutt :)

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Han är inte dum Alessio! Jag brukar hitta Grimmer vid något träd också. Men han kliar sig bara under magen. :-p



Jag ska på hästmässan på söndag tror jag! :-)

Kommentera här: