Sämst i hela världen!

När det gäller att putsa alla lädersakerna man har till sina hästar är jag nog sämst i hela världen på det! Med tanke på att vi har tre hästar och alla möjliga saker till dem så är det en del att putsa. Men det blir aldrig gjort :(. Jag tänker ofta att:
-Usch, vad det ser ut, jag måste putsa! Men det händer väldigt sällan.

Idag tog jag iallafall med mig Rebels sadelgjord och hans träns hem och har putsat och smörjt in sakerna. Inte illa för att vara mig! Näst på tur är mitt sele, som också behöver en smörjning.

Förr - när Lotta tävlade - då blev sakerna alltid smörjade innan tävling iallafall. Men nu slarvar jag som sjutton och har gjort det ett tag. Men det är väl dags att skärpa sig ;).

Idag red jag Rebel och Juha och Docka följade med på en liten skrittpromenad, sen red jag Rebel i paddocken en stund. Det tyckte han var väldigt, väldigt onödigt. Men jag travade och böjde igenom honom lite. Sen var vi nöjda och han fick lite godis och mys.

I morgon kommer hovis - ska man sätta på snösulor eller inte? Det är frågan!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Du är inte ensam om att vara sämst på att putsa och smörja. :-p



Igår putsade jag min westernsadel, men jag får nog smörja den idag... Det hann jag inte igår. ;-)

2 Jenny:

skriven

Äsch, man ska ha tid till allt också! ;)

Kommentera här: