Måndag idag...

Faktiskt en helt okej dag för att vara måndag... vet inte om måndagar är värre än andra dagar men visst kan de kännas lite jobbigare... Jag har kämpat några dagar mot en envis förkylning och tänkte att jag får väl se hur jag mår när klockan ringer. Men jag kände mig faktiskt helt okej :) Under dagen har jag bara känt mig bättre, så det känns riktigt bra! Visst är jag lite snuvig och hostig. Men ingen feber och då orkar man ju med dagen.

När jag åkte hem från jobbet idag ösregnade det, som en syndaflod! Usch! Men när jag kom ut till stallet var det uppehåll - fast hade regnat som tusan på dagen. Fixade alla stallsysslorna och tog in de vita ponnyerna och sen hämtade jag Alessio. Han var hungrig! Så jag ökade på hans hösilage och han kommer att få ytterligare ett mål mat på dagen. Han var nöjd och glad efter han hade fått mat. Men sen blev han lite fundersam för det var dags för avmaskning... Men han skötte sig exemplariskt och tog medlet utan problem. Nu skall han och Olle gå i gräspaddocken några dagar och sen blir det vinterhagen för dem.

Docka har fått ta det lugnt idag och Rebel blev longerad!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Vädret har verkligen varit instabilt den senaste tiden, men skönt att du fick uppehåll medan du var i stallet! Jag brukar ha det omvänt, min vanliga tur alltså :p



SV: Visst är frimärkssamling ganska lockande en del dagar, tur att de inte är ofta man har så dåliga dagar i alla fall, annars vete sjutton om man skulle orka ha häst. Tackar för sympatierna i alla all ;)



Tack, jag kände att det var dags för en ny hårfärg så här hösten till ära :) Jag hoppas Daladis trivs med mig, i synnerhet eftersom jag trivs så bra med henne!

Kommentera här: