Klippning!

Idag har vi klippt Rebel. Jag valde att helklippa honom för han blir ju så irriterad på vinterpälsen. Jag lämnade en ruta där sadeln ligger och benen. Han stod blickstilla hela tiden. Helt fantastiskt. Sen släppte jag ut honom i hagen utan täcke en stund för att han kanske kunde rullat av sig lite av det där småhåret som alltid blir. Men det gjorde han naturligtvis inte!

Jag och Juha tog en promenad med Alessio och han försökte busa lite med oss, men lugnade sig efter en stund.

Kyligt och blåsigt ute med minusgrader imorse brrrrrrrrrrrrr....

Så här fin blev han!





Jag valde att klippa så här mycket för att han blir på dåligt humör av all vinterpäls. Jag vet också att han inte kommer att gå ute från tidig morgon till sen kväll utan vara inne mer än ute - då kommer han inte att frysa. Men nu är det allt dags att plocka fram lite tjockare täcken åt honom och ländtäcke när man rider!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Skönt att ha klippningen gjord! :)



SV: Ja, det är härligt att man genast blir på bättre humör när man kommer ut till stallet, oavsett hur trött och irriterad man var innan!

2 Natalie:

skriven

Fin han blev! :-)

Kommentera här: