Ett steg närmare...

Snart, snart, snart åker vi och hälsar på världens bästa dotter :) Jag längtar och längtar och hoppas att de få veckorna som är kvar går snabbt, snabbt, snabbt!

Alla våra hästar mår bra! De äter verkligen som hästar och är uppe i normal vintergiva snart. De trivs verkligen bra hos Ulla och Jonna och är pigga, glada och tillfreds. Det gillar jag verkligen. Idag har jag avmaskat Docka och Rebel, så nu går de i liten hage i några dagar och sen blir det för dem att gå i vinterhage.

Alessio och Docka är som två små dunbollar med alla sin päls men det är skönt för dem att ha när mornarna är så kalla. Rebel blev riktigt, riktigt fin när jag klippte honom. Han sträcker upp hela sig på nåt sätt och blir en kanonponny! Blank, fin och pigg. Jag är också stolt över att min klippning blev så bra!

Min plan över hur jag skall motionera hästarna har väl gått så där.... jag får anstränga mig lite till ;). Men denna veckan är full av jobb så det får bli som det blir. Man skall orka annat också! Men jag gör mitt bästa och de får sova rent, mat och vatten och blir ompysslade... Motionen kommer den också! Men jag har ju mina duktiga medryttare som hjälper mig bra!

Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

Hälsa Lotta så mykke när ni åker och krama henne från mig :)

2 Natalie:

skriven

Mysigt att ni ska hälsa på Lotta! :-)



Haha om du tycker att dina hästar äter mycket så ska du se mina... ;-)



Härligt att du trivs så bra där! Det påverkar ju hästarna om du själv är nöjd med omgivningen. :-)

Kommentera här: