What´s up??

Ja, det kan man undra... Efter en helt fantastisk lång weekend i Hamburg med en underbar dotter så är jag nöjd med allt! Många lider av hösttrötthet men inte jag! Jag älskar livet och är glad, glad och ännu gladare! Vilken energikick det var att komma till Tyskland och se att Lottisen har det bra! Hon bor fint, har ett kanonjobb, trevliga vänner! Duktig tjej som ordnat allt detta :).

I måndags åkte jag till stallet - hade ju inte varit där på fyra dagar... Men hästisarna mådde bra och den som var mest glad att se mig var nog Docka! Det kändes så iallafall när hon tittade på mig och hon ville gosa. Jag funderar på om jag skall helklippa Docka också, hon är så fuktig i sin päls och den är TJOCK!! Eftersom jag kommer att köra henne en del nu så kanske det är lika bra och täcken har jag ju så varför inte? Ska tänka på saken några dagar till!

Alessio var gosig också men oj, vad han kliar sig. Tänkte att det skulle lugna ner sig nu till hösten men det känns som det har blivit värre... Så idag tog jag luren och ringde till veterinären. De skall komma ut på måndag och titta på honom. Det blir blodprover för att se om han är allergisk, ev. en cortisonbehandling och hittar de någon allergi hos honom så kommer han att vaccineras mot allergin. Vi får se vad som händer. Känns skönt att jag har fått tummen ur att ringa!

Rebel var som han brukar och hade naturligtvis tappat en sko! Att gå ut och leta efter den i hagen i mörkret är ju inte att tänka på så det var bara att ringa hovis och säga som det var. Han lovade att komma och slå på en ny. Idag när vi mockade så hittade jag SKON!!! Han hade trampat av sig den i boxen... hur stor chans, risk är det att det händer? hahaha! Men det var ju gött för hovis att bara slå på skon!

Min ena medryttare som hjälper mig på tisdag har slutat - vilket var tråkigt. Funderar på om jag skall leta efter någon ny eller hur jag skall göra. Skall iallafall tänka över det ett tag till innan jag bestämmer mig för hur jag skall göra.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att Lotta har det bra!

Jag kan tänka mig att Docka trivs nu när hon används lite mer. :-)

Tråkigt att Alessio kliar sig fortfarande, det är ju så svårt när man inte vet varför...

Haha, jag har nog aldrig hört talas om någon som tappat skon i boxen innan.

2 Jenny:

skriven

Kul att allt gått så bra för Lotta :)



Men hur har han lyckats trampa av sig skon i boxen? :o Vad är oddsen liksom? :p



Hoppas veterinären kan reda ut varför Alessio kliar sig och att ni får bukt med det. Synd om stackaren som ska ha det så besvärligt, hösten brukar ju vara så skön för dem annars!



Är jag fortfarande inbjuden att komma och åka häst och vagn? Jag är riktigt sugen på det ;) Passar det i morgon eller söndag? Kan du kanske plocka upp mig på Fristad station i så fall? För visst är det närmaste stationen? Jag har nytt nummer förresten: 0721770115, så du kan SMS:a svar :)

Kommentera här: