veterinär och annat!

Igår kom en kompis och hälsade på i stallet. Vi har stått i samma stall förut och hon ville gärna komma och åka lite häst och vagn. Docka skötte sig utmärkt och var proffsig! Det var kul att träffas igen och babbla! För det är vi bra på ;)!

Idag var veterinären ute och kikade på Alessio och hans kliande. Hon tog blodprov och ett bakterieprov på honom för att med hjälp av det kunna se vad det är han inte tål. Hon trodde inte på att det var någon ohyra men det kommer de också att kolla efter.

Nu blir det att klippa honom, bada honom och smörja och fixa och dona. Men jag väntar med till helgen att klippa och bada honom för jag känner att det blir lite stressigt annars. Jag måste ju köpa nya täcken då han har vuxit ur de jag har. Men jag tänkte köpa smörjan i morgon så kan jag smörja det på de mest utsatta partierna. Jag skall också ta lite bilder så jag kan jämföra sen när han förhoppningsvis har blivit bättre!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Hoppas det inte är något allvarligt! Och så får vi hoppas att det finns något bra de kan göra åt det. :-)

2 Jenny:

skriven

Hoppas proverna visar något. Stackars lille Alessio :/



Det var så roligt att komma och hälsa på hos er :)

Kommentera här: