Nyklippt ponny!

Alessio är nog den mysigaste ponny jag vet! När jag skall hämta honom i hagen är han ofta så långt bort att man inte ser honom, då ropar jag på honom och då kommer han i full fart! Jättelycklig!!! Det känns så himla härligt att han är så glad över att se en. Han gör mig verkligen glad!

I fredags hjälpte Ulla mig att bada honom och igår hjälptes jag och Juha åt att klippa honom. Vi helklippte honom och han tyckte det var skönt att bli av med all päls. Han stod still och skötte sig exemplariskt. Han var väldigt mjällig under all päls och nu ser man verkligen var man skall smörja in honom med salvan.

Vi får hoppas han blir bättre nu!

Skall försöka ta lite bilder idag!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Vad härligt att han kommer springande, det vill jag att mina också ska göra ;)



Hoppas klådan blir lindrigare nu när han är klippt.

2 Natalie:

skriven

Så härligt med en häst som kommer i hagen! :-) Det blir jag lite avundsjuk på... Men samtidigt så vet jag då att hästarna trivs ihop och att de inte har något behov av att komma in utan trivs ute.

Duktig han är att det både går att bada och klippa honom! :-)

Kommentera här: