Lite att berätta!

Jaha, nu har jag varit så där dålig på att blogga igen... men det har hänt en del och då hinner man inte riktigt med.

Veterinären har som sagt varit hos Alessio och nu har vi fått provsvaren. Han är allergisk och har förrådsallergi. Det innebär att han inte tål hö och halm. Han skall helst inte stå på spån och vara ute så mycket som möjligt. Han skall smörjas med en kräm varje dag. Badas ofta eller sprayas med ett balsamspray varje dag. Vojlock, täcken och annat som han har skall bytas ofta och läggas i frysen med jämna intervaller så att kvalstrena dör. En del att fixa med som sagt.

Jag har börjat med att klippa honom och smörja honom. Sen har Ulla varit snäll och hjälpt mig att duscha honom. Det går faktiskt riktigt bra nu så jag tror att jag inom en snar framtid kommer att klara det själv. Vi har även bytt ut allt spån mot pappersströ och han är redan mycket bättre. Förut när han kom in så kliade han sig hysteriskt mot boxväggarna med det gör han inte alls längre. Det där med mycket utevistelse vet jag inte riktig vad jag tycker om... Det stallet jag står i är väldigt luftigt och bra. Han älskar att vara inne och denna årstiden är som den är. Jag har bestämt mig att vi börjar så här så får vi se om det räcker annars kanske jag får se mig om efter en lösdrift men jag vet inte. Oftast har man ju halm i en lösdrift och det får han absolut inte komma i kontakt med. Men vi börjar så här så får vi utvärdera efter jul nångång och sen se vad som händer!

Juha och hans jobbarkompis har fixat sig en husvagn i Mölndal och bor nu där på veckorna och Lotta är ju som sagt i Hamburg. Så nu är jag alldeles ensam på veckorna men det innebär att jag kan lägga mycket tid i stallet och det är ju kul! Men det är allt lite ensamt ändå!

Väldigt mörk bild men första gången på pappersströ och alldeles helklippt! Till och med manen är ju borta!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Nej fy vad tråkigt :( Men bra att pappersströet funkar bättre.

2 Natalie:

skriven

Oj vilket jobb! Men det blir väl bättre när det värsta har lagt sig antar jag. Hoppas han mår bättre snart, annars får du skicka honom till mig. ;-)

Kommentera här: