Igång igen

Rebel har vilat i två veckor, eftersom november är den tristaste månaden på hela året! Då orkar jag knappt göra något. Det är en del att göra på jobbet och mörkret kommer. Men nu har min ork återvänt och jag älskar faktiskt att ha tillgång till belyst ridbana (har jag sagt det innan)?

Jag har börjat med att skritta igång honom i paddocken denna veckan. Det känns bra och han gillar att komma ut och sträcka på sig. Jag och Kristin har ridit tillsammans och det är roligt att ha någon att rida tillsammans med även om man bara rider i paddocken. Annars fortsätter jag med att smörja och spraya Alessio men han är mycket bättre nu! Han kliar sig inte alls nästan och är jättefin i pälsen. Nu väntar jag bara på att manen skall växa ut igen.. Däremot fastnar hans ben väldigt mycket men snart skall jag sätta igång honom igen och då kommer han att röra sig mer och då blir det bättre.

Idag fick jag en glad överraskning när jag var och handlade kattmat på den nyöppnade butiken Djur & Natur. Jag fick en "goodiebag" med en fleecefilt, handskar, reflexväst, kattalmanacka och två olika reflexband. Inte illa! Tack så mycket Royal Canin!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Jag känner igen det där med att november inte är så roligt när man har häst! Tyvärr är det ju så att om man låter hästen vila en dag så blir det lätt två dagar och tre dagar och så vidare...

Låter underbart med belyst ridbana och ridsällskap!

Härligt att det går bättre med Alessio, hoppas det fortsätter så. :-)



SV: Roligt att du läser bloggen och följer vårt liv och utveckling. Och det är alltid lite extra roligt med kommentarer. Jag läser din blogg varje dag också! Jag saknar dig och dina hästar också. Tror även att Grimmer gör det. Även om jag trivs jättebra med att ha hästarna där de är nu så saknar man sällskapet från ett stall ibland.



Åh, då hör jag av mig om jag behöver mer lindor/skydd. Jättebra att veta. :-)

2 Jenny:

skriven

Nyöppnad butik? Var? :D

Kommentera här: