shopping

Idag har vi varit och fyllt på förrådet med hästmat. Eftersom Rebel behöver lägga på sig och att samtidigt betforen tog slut, hade jag bestämt mig för att titta efter någon ny sort av kraftfodret. Vi ger våra hästar Hippo Bas och Rebel får även betfor. Men eftersom en säck av betfor räcker i ca 1 år för mig känns det så där fräscht. Jag hittade ett annat kraftfoder som var för äldre hästar som behövde lägga på sig och ett stort plus var att det innehöll Glukosamin som är bra för lederna på äldre hästar. Nu kanske det inte räcker vintertid då vi brukar ge Rebel Glukosamin men vi testar med det här så får vi se. Fodret heter Spillers och det kanske har funnits länge men jag har inte lagt märke till det innan. Om någon har testat det får ni gärna skriva en rad. Säcken ser ut så här:

Idag är inte vädret det roligaste och ena stunden så skiner solen och andra stunden regnar det. Vi åkte ut till stallet och fixade sysslorna och tog sen in hästarna. Lotta och Alessio övade tygeltag - han kunde stanna men inte svänga :). Men söt är han! Jag borstade och pysslade med Rebel och Docka och longerade Rebel. Han tycker allt att det är roligt och han fick galoppera riktigt mycket. Han är så bra när man gör sådana här saker med honom, han gör det man ber honom om. Planen med Docka var ju att tvätta svansen idag men jag är rätt slö och trött efter gårdagens Mello så jag får göra det imorgon (förhoppningsvis).

Synd att i Saade vann men låten var klart bäst! Idag har vi röstat igen i landstingsvalet och imorgon skall vi träffa Johanna med föräldrar och planera klart inför Lottas student!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Har aldrig lagt märke till det fodret faktiskt, men jag tittar ju aldrig på foder i affärer heller. ;-)



Han vann ju semin i varje fall, lillkillen! :-) Men jag förstår inte hur Italien kunde komma på andra plats?!

2 Katta:

skriven

Nej, hur gick det till. Var tvungen att lyssna på Italiens låt på youtube igår för jag hade verkligen inte ihåg den :(.

Kommentera här: