Laddning pågår!

Idag är det dax! Eurovison song contest! Åh, jag är först att erkänna att jag är en nörd men det är roligt och att göra en "grej" av det är ännu roligare! Jag håller verkligen tummarna för Eric och hoppas verkligen att det går bra. Jag kommer att heja så det hörs ända till Dusseldorf iallafall!

Vi har varit i Herrljunga idag och tittat på hopptävlingar. Linnea en kompis till Lotta var med och hennes häst var verkligen fin. Tyvärr fick hon ett nerslag på sista hindret i fas 2 så ingen placering. Men roligt att vara där och ridsugen blev man.

I stallet var det full fart på oss och de dagliga sysslorna gick som en dans. Det märks att hästarna trivs för de är så ordningssamma i boxarna och det inte många minuter att mocka efter dem. Alessio gick idag över bommar som låg på marken för första gången i sitt liv och det brydde han sig inte det minsta om. Han både skrittade och travade över utan problem. Sen busade han i hagen som en tok med sin kompisar.

Lotta red Rebel i paddocken och det gick jättebra. Rebel trivs så med Lotta! Docka longerade jag en stund och sen fick hon också gå över bommar, hon tyckte väl att det var så där... Men desto mysigare att bli borstad och pysslad med.

Imorgon blir det tvättning av Dockas svans, för så här kan ingen dam se ut :)




 

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Haha ja du är allt en riktig nörd du! ;-)

Så söt han är lille plutten, och han tröttnar ju aldrig på att busa. Men till och med mina klumpedunsar har galopperat och bockat idag! :-)

Vad gör hon med sin svans egentligen Docka?

2 Katta:

skriven

Ja du det undrar jag också, men hon brunstat så det beror nog på det!

Kommentera här: