Inget speciellt...

Mitt jobb och värmen suger musten ur mig just nu. Orkar inte så mycket efter jobbet är avklarat. Men efter dagens åskväder kanske det lättar lite. I måndags tog jag och Rebel en tur i skogen tillsammans med Lotta och Alessio. Alessio skötte sig otroligt bra och bråkade inte alls. Det som var jobbigast var att spraya flugspray vilket han inte gillar alls.

Idag när jag åkte till stallet började åskvädret att braka loss och jag körde fort ut för att jag ville få in mina hästar. Som tur var hade Jonna varit snäll och tagit in alla hästarna redan så de stod tryggt under tak. Skönt. När jag öppnade boxdörren till Rebel så vände han rumpan till och ville inte alls gå ut i gången. Han undrade väl om jag skulle ta ut honom på en ridtur i ösregnet och åskan. Han har börjat lägga på sig och det är toppen. Han har ju varit tunn det sista och det är vi inte riktigt vana vid. Men de andra i stallet ser också skillnad på honom och det är skönt. Nu får han cirka 8 kg hösilage om dagen.

Nu när regnet har kommit stundar betessläpp och det längtar nog hästarna efter. Att bara få gå och beta hela dagarna!

Kommentera här: