En helg går så fort...

Fredagen efter jobbet roade vi oss med att ägna kvällen i stallet eftersom hovslagaren kom. Det gick bra och hästarna är nyskodda och verkade. Lotta tog Rebel på en tur i paddocken och han gick jättefint. Alessio och Olle har fått byta hage eftersom de blev lite för runda i hagen med de andra småpojkarna. Men de trivs fint. Nu går hästarna ute dygnet runt och de tycker verkligen att det är skönt.



Lördagen började med att vi åkte och handlade. Skåpen behövde verkligen fyllas på och vi fick besök av  Jimmy, Marjo och lilla Emmi. Det är alltid trevligt att träffa dem och Emmi är så gullig så man smäller av! Hon är så duktig och vill leka och ha roligt.



När vi hade lunchat och fikat och pratat åkte jag till stallet och tog en tur i skogen med Rebel och Docka som handhäst. Allt gick bra och de var pigga och glada. Jag var också duktig och tvättade Dockas svans. Men jag får lägga ner ännu mer tid på att få den vit och fin.

De här korten tog jag när jag släppte ut dem i hagen igen.




När jag kom hem från stallet var det dags att skjutsa Lotta till stan, hon skulle ut med kompisarna! Jag och Juha degade i soffan och efter en stund så ringde telefonen och då vill Patrik och Annika komma på fika :) Självklart fick de komma upp en stund. Det var roligt att träffa dem och de har nyss kommit hem från Turkiet och vi fick se kort och de hade en hel del att berätta.



Idag har jag sovit kanonlänge, eller ja inte så länge för alla andra kanske men länge för att vara mig :) Naturligtvis hade vi glömt att handla kattmat så det var bara att åka en sväng till affären även idag. Efter det väntade lunch och lite vila - igen! Efter det åkte jag och Lotta till stallet och Lotta och Alessio gick på en promenad i skogen och jag och Rebel tog en tur i paddocken. De var nöjda med det och det är verkligen roligt att åka till stallet. När jag kom hem tog jag tag i och rensade rabatten och sen blev det kvällsmat. Kvällen har ägnats åt rättning av Nationella prov och Bingolotto!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Härligt att de går ute dygnet runt nu! :-)

Hihi, lilla Alessio har han blivit rundare? ;-)

Kommentera här: