Blååååååååsigt

Det blåser fortfarande ute, det är inte alls roligt men enligt väderrapport skall det sluta blåsa nu ikväll och vara lungt i morgon. Det blir skönt. För jag blir verkligen helt bortblåst i skallen av det här vädret!

Jag och Lotta åkte ut till stallet idag. På vägen hem från jobbet köpte jag mineraler till Alessio, för han verkar behöva mer än de han får i Hippon. Vi har märkt det eftersom han åt lera sist Lotta var ute och gick med honom i skogen. Lotta och Rebel red ut på en tur i skogen och han skötte sig trots att det blåste halv storm.

Rebel står snällt och väntar utanför stalldörren på att få komma iväg ut i skogen. Visst ser han lite rundare ut? Han får så mycket beröm av Jonna och Ulla som har stallet, det är trevligt att höra att han är snäll och trevlig. Trots att han skämde ut sig så när vi flyttade dit.

Jag borstade och longerade Docka. Inte för att hon vill vara med om att bli longerad så länge men en liten stund går bra. Nu när hon har fällt all vinterpälsen så ser hon ut som Pippis häst Lilla Gubben, alldeles prickig. När jag var klar med Docka hämtade jag Alessio och borstade honom. Sen tog jag ut honom till paddocken och longerade honom. Han är väldigt duktig nu och jag har börjat lära honom kommandot galopp. När man smackar så börjar han trava, inte dåligt för en tvååring att förstå det.

Dagens bilder på Alessio






Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Syns jättestor skillnad på Rebel! Han är jättefin nu! :-)

Kommentera här: