Vita hår!

Härligt med vårkänning... Visst är det! Men inte när hästarna fäller som tokiga!

Idag när vi var i stallet så hade vi storborstning på hästarna. Hjälpes vad de fäller. Alessio var inte så farligt och det är väl tur det, han går på lösdrift och behöver väl sin päls någon vecka till. Docka var det bara att rycka päls ifrån, det bara ramlade av. Jag tycker om att använda ryktstenar när hästarna fäller eller plastborsten. Men på Docka tar faktiskt en vanlig rotborste allra bäst. På Rebel är det bästa att använda ryktstenen och på Alessio så använde vi en karda som vi har till katterna och fick verkligen bort massor av päls på det sättet. Jag tror faktiskt att jag skall testa den på Docka också så får vi se om det försvinner mycket päls.

Samtidigt är det väldigt skönt för hästarna att bli av med all päls. Rebel som har täcke på sig, älskar när vi tar av täcket för då kan han KLIA sig! Han njuter som sjutton av att bli borstad och man ser att han är i himmelriket!

Det värsta är alla dessa vita hår som man har överallt. På alla kläder - ibland även på de kläder jag aldrig ens har använt i stallet, i bilen är det också fullt med hår. Jag är helt säker på att hästar med vita hår fäller mycket mer än t ex bruna eller svarta hästar! Det bara måste vara så! Man kanske skulle göra någon studie på det? Kanske helt onödigt men iallafall! Nu är det också så att vi faktiskt har två vita hästar och en brun och den bruna hästen fäller ju mycket mindre än de två andra :)

Men vi har världens bästa hästar ändå!

Nu blir det Grey´s anatomy

Kommentarer:

1 Nathalie:

skriven

Va fasen!! Är det bara jag som har TONVIS med snö eller??

2 Nathalie:

skriven

Fuxar fäller också sjukt mycket!!

Kommentera här: