Siri

Det är konstigt att allt är som vanligt när 5 veckor har gått?

Jag tänker på Siri. Nu ligger hon och sover i sin vanliga fåtölj på sin fleecefilt, äter mat och är precis som vanligt.

Jag och Siri gör alltid samma sak varje morgon! Jag går in på toaletten och stänger dörren, fem sekunder efter jag stängt dörren krafsar hon på den och vill komma in. Siri lägger sig på golvet och vill bli klappad. Jag "hoppar" in i duschen och Siri väntar troget utanför. När jag är klar i duschen är det Siris tur att gå in och då dricker av vattnet som är kvar på golvet. Om jag skulle vara lite långsam i duschen på morgonen, blir hon irriterad och då drar hon ut allt papper från toarullen. Hon kommer åt den om hon sätter sig på toastolen.

Morgonen efter vi hade hittat Siri, var vår vanliga morgonritual en självklarthet! Ibland står tiden still... Väldigt konstigt och jag är väldigt glad att Siri är hemma och det är så härligt att se henne ligga och sova gott i sin favoritfåtölj!


Kommentera här: