Melodifestivalen!

Jag gillar Melodifestivalen massor! Det är roligt att titta på och är bra underhållning. Jag är ingen musikkännare det minsta men gillar festligheten som hela denna apparaten är. Jag kan heller inte säga att jag är emot alla deltävlingarna. Visst är det ett sätt för SVT att tjäna pengar men det är roligt att kolla på.

Årets finalkväll innhåller väl inga direkta överraskningar och tyvärr har jag inte koll på alla låtarna men jag ska försöka mig på ett högst amatörmässigt sätta "betyg" på årets låtar. Jag tycker också det är svårt att säga om låten kommer att slå i den stora finalen. Men mina tyck och tänk om låtarna blir det iallafall.

Danny - In the Club. Rätt tjatig men Danny gör ju sig bra på scen :). Men en vinnarchans tycker jag.

Sara Varga - Spring för livet.
Gillar inte musikstilen särskilt och inte min typ av låt. Men jag tror att den kan ha en vinstchans. Jag kommer nog att ringa och rösta på MIN favorit bara för att Sara inte ska gå vidare.

The Moniker - Oh my God!
Glad och trallig låt men inget som jag tror på.

Brolle - 7 days and 7 nights. Den här låten röstade jag på i deltävlingarna. Tycker det är fart i den och Brolle har bra scennärvaro. Gillar den!

E de fel på mej - Linda Bengtzing
. Jaha, den har vi väl hört förut??? Ja, hon är en pigg ärta som står ut i sin gula klänning... men tyvärr Linda!

Nicke Borg - Leaving home.
Cool låt men kanske ingen melodifestivalvinnare. Jag tycker om den här typen av musik men jag tror inte det går hem ikväll.

Swingfly - Me and my drum. Boom-chicka-boom, nej inte min grej. Jag kommer inte att hoppas på att denna vinner.

Sanna Nielsen - I´m in love. Oj, ja, jag vet att det är schlager.. men nej, ingen röst från mig. Då får hon bli lite säkrare på tonerna.

Playtones - The king. Tycker om den här låten, men ingen vinnarlåt. Den är för gammaldags! Sorry Playtones!

Eric Saade - Popular. Ja, den är bra! Gillar Erik, han gör sig bra på scen och varför inte??? Skicka gärna snyggingen till Dusseldorf, jag kommer att heja på honom. Om det nu hjälper!

Dags att korka upp vinet och förbereda sig för en trevlig kväll framför tv:n.

Kommentera här: