Gillar gillar gillar!!!

Idag har vi varit och tittat på ett till stall. Detta gillar både jag och Lotta. Det tar en stund att åka till men känns helt rätt! Jag kan pricka av de allra flesta sakerna från min checklista:

Säker hästverksamhet, hästvana och hästintresserade stallägare.
Boxar
Spån i boxarna
Minst 3 fodringar per dag
Daglig utevistelse - hästarna går in när det blir mörkt! Jag får ta in när jag vill!
Kan ställa upp hästen i gången
Uppvärmd sadelkammare med SUPERBRA förvaring.
Belyst paddock
Fina ridvägar
ordning och reda

Plus i kanten!: varmvatten, täckestork, hinderpark, spolspilta, mockning för en billig peng!


Något som jag glömt att fråga är om jag får ha brodd runt om på vintern men det får jag väl fråga när den tiden kommer. Här kommer mina ponnyer att trivas bra, det finns lekkompisar i Alessios ålder som gärna vill ha en ny kompis. Jättebra möjligheter att träna honom på hinder och annat. Rebel kommer också att trivas, det vet jag och lilla Docka kommer att känna sig hemma där också.

Nu lite fina bilder på hästarna som Natalie har tagit! Tack så mycket för lånet!

Docka i vintras


Alessio framför ensilagebalen med två av sina hagkompisar


Rebel i stallet



Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Söta små hästar du har! :-)

Vad är det för stall du har kikat på? Vart ligger det?

Du får kolla in filmen på min blogg på Grimmer & Alessio!

2 Majne Lorén:

skriven

Låter väldigt bra måste jag säga, grattis! Var ligger stallet?

Kommentera här: