Uteritt

Midsommarhelgen har varit toppen! Vi har hos Reijo och firade med massa folk. Igår var jag och Juha hos mamma och pappa och fikade. Vi svängde även förbi och kollade till hästarna som mådde toppen. De har det så skönt och trivs så bra. Fast det har varit synd om Lotta för hon har jobbat hela helgen :(. Men hon kommer att vara glad när lönen kommer, och det är ju därför man jobbar.

Idag tog jag och skurade hela badrummet, från golv till tak! Slängde gamla shampoflaskor och annat som bara blivit stående. Nu tror jag att jag har södra Sveriges mest skinande badrum. Det är så behändigt med klinkersgolv och helkaklat. Bara att skura och spola med vatten!

När städandet var avklarat åkte vi till svärmor och svärfar för att äta middag och träffade alla goa släktingar. Vi har alltid så trevligt och roligt. Sen var det snabbt hem och byta om för att åka till stallet. Det var en planerad uteritt idag och det kom faktiskt ganska många. Jag tror vi var 10 stycken. Rebel tyckte det var roligt och skötte sig jättebra. Vi var ute i en timma och vädret var härligt underbart och Ulla valde en riktigt bra ridväg.

När vi kom tillbaka så hade Sandra kommit och det var trevligt att träffa henne. Vi kollade på våra hästar och pratade om allt möjligt! Hon hade en sulky till salu och den ser fin ut på bilden så jag tror att vi ska köpa den. Då kan vi ut och åka häst och vagn med Docka. Sen har vi en vagn så vi kan köra Alessio också!



Härlig uteritt!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Vilken härlig bild! Vädret var ju perfekt för uteritt :)

2 sandra:

skriven

Det va trevligt! Vi får se till att rida ut i veckan. Ska du rida på tisdag?

3 Katta:

skriven

Jenny: Det var jätteroligt!



Sandra: Ja, men jag rider på kvällen. Men det kanske passar dig bra också? :)

4 Natalie:

skriven

Roligt om du köper vagnen så du kan köra de små! Jag har verkligen fått mersmak för det här med körning nu den senaste tiden. :-)

Kommentera här: