Uppe med tuppen!

Idag blev det tidig uppstigning. Vi skall lämna in bilen för att byta olja och filter, därför behövde jag gå upp tidigt för att skjutsa Lotta till jobbet. Men nu är jag glad att jag gjorde det. För jag har varit i stallet och grejat med hästarna och nu står det som spön i backen!

De snälla stallägarna hade tagit in hästarna en stund på eftermiddagen igår så att de hade fått torka upp. Sen hade de också satt på Rebel regntäcke under natten. Helt otroligt skönt! Men jag måste bli noga med regntäcke för han hostade lite idag när jag longerade honom.

När jag kom till stallet så tog jag in de vita ponnyerna så att Rebel fick äta. Sen hämtade jag Alessio och pysslade med honom. Efter det tog jag och Alessio en promenad. Naturligtvis mötte vi en farbror på moped och det var naturligtvis livsfarligt. Men vi kunde hålla oss ur vägen så farbrorn kom förbi. När vi hade gått en stund var det stora, farliga kossor på en äng brevid vägen och de var ju också läskiga. Men Alessio knatade på och gick till slut riktigt fin och då vände vi och gick hemåt. Jag smörjde också in hans man. Men tyvärr har han kliat av ganska mycket man och naturligtvis på mitten också. Men en fin bild tycker jag:



Efter Alessio var det Dockas tur att få motion. Men jag började med att fläta över den del av hennes man som vägrar ligga på rätt sida. Jag har tänkt att göra det länge men.... Jag satte på bröstselen för att jag skulle tömköra henne i paddocken. Hon tycker att det är mycket roligare än att bli longerad. Det är också bra för jag kan gå när hon travar. Sen gillar hon inte riktigt grusvägarna för det gör lite ont i hovarna då. Får väl se om jag skall ta och sko henne fram.



Rebels mule har blivit mycket bättre, så lite glad är jag för att vädret är som det är. Han protesterar inte så mycket mot att bli smörjade på mulen. Men nu gör jag ju det bara inne, får väl se hur det går den dagen jag försöker i hagen. Då springer han säkert all världens väg när han ser solkrämstuben. Jag borstade och satte på alla skydd och longerade honom i paddocken. Vilket han tyckte var tråkigt. Ja, inte för att han sa det men det syntes på hela honom att han tyckte jag var en latmask som inte tog ut honom på en ridtur. :)



Men fina är de, våra tre ponnyer!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Han är rolig Alessio med allt som är farligt! :-) Men synd att han kliar sig så... Du kanske inte behöver rycka manen!



Söta Docka, perfekt att kunna gå när hon travar. ;-)



Härligt med semester och hinna med alla hästarna. :-)

2 Katta:

skriven

Ja det är toppen med ledighet och att den varar länge! Vi får nog rycka manen i alla fall så den jämnar till sig ;)

3 Jenny:

skriven

De är fina alla tre! :) Men fy sjutton för det här vädret som varit de senaste dagarna, man blir så trött på allt regn.



SV: Ja, jag håller med dig! Och att vi skulle förstöra stigar tycker jag inte stämmer. Man får vara försiktig när det är blött, men de flesta stigar behövar ju hovar som trampar upp dem, annar växer de igen, precis oms du säger. Lagändringen verkar väldigt ogenomtänkt.

4 Katta:

skriven

Vi kanske ska skriva till politikerna och ge vår syn på saken :).



Ja detta regnande! Rebel får ont i ryggen när han blir kall men hålla på med av/på med regntäcke hela tiden känns så där.... Rätt som det är så bryter solen igenom och det blir 15 grader varmt... nästa sekund ösregnar det... Svårt att veta hur man ska göra.

Kommentera här: